maandag 5 oktober 2015

Mijn 'retraite'


Zoals ik al schreef was dat even nodig. Even weg van alle dagelijkse dingetjes en helemaal m'n hoofd leegmaken, bedenken wat ik wil gaan doen en veel lezen en opschrijven. Echt vijf superfijne dagen in m'n uppie achter de rug.
Vier weken geleden bedacht ik dat ik weg wilde. Ik zocht op Bijzonder Plekje en vond DE Bed & Breakfast die daar helemaal perfect voor zou zijn. Met een fijne tafel waar ik kon werken, maar ook een klein 'keukentje' en natuurlijk vol met mooi gestylde hoekjes voor de broodnodige inspiratie.
Ik kwam aan in Kloetinge, een schattig oud dorpje waar mijn 'huisje' zich naast de kerk bevond. Het heet Het Kloetings Tuincafé, kijk eens op de website, zo ziet het er dus echt uit! De B&B bevindt zich in het oude atelier van de schilder Gerard Menken, en dat voel je ook een beetje. Alles daar heeft te maken met kleur, sfeer en schilderijen. Ik heb zelfs klassieke muziek opgezet, iets wat ik eigenlijk nooit doe.
Ik had vijf heerlijke dagen. Ging naar Goes, Middelburg, zag het breedste strand dat ik ooit zag bij Vrouwenpolder, had lunch in een strandtent in de zon, zag twee musea en wandelde langs mooie plekjes. Maar elke dag zat ik ook aan mijn tafeltje met alles om me heen uitgestald en absorbeerde alle inspiratie, alle ideetjes die zich aandiende en werd steeds enthousiaster.
Binnenkort wat meer over mijn bedenksels. Een tipje van de sluier wellicht en een vraag aan jullie om wat input. Maar dat binnenkort. Eerst even wat kiekjes van mijn vijf dagen retraite en bezinning. Met als cadeautje het beste weer van de wereld. Wat ben ik toch een bofferd!






In de tuin ook allemaal inspirerende hoekjes en zitjes
Ik volgde een eeuwenoud pad in het dorp Kloetinge

En had een hele interessante conversatie



Daar bij die kerk daar 'woonde' ik


Een enorm breed strand

En heel veel zon!


En ik bezocht het schitterende Zeeuws Museum in Middelburg

12 opmerkingen:

Rimmie zei

Wat moet dat toch heerlijk zijn om er even helemaal tussenuit te gaan zodat je er daarna weer met goede moed tegenaan kunt! Je hebt op een heerlijk, maar vooral prachtig plekje Nederland gezeten. Genieten! En hou dat gevoel vast!

Groetjes

Rimmie

Marleen zei

Het ziet er heerlijk uit daar zeg.... maar goed je hebt dan ook een prachtige omgeving uitgezocht.
Hopelijk ben je nu weer helemaal opgeladen en zit je barstensvol met nieuwe ideetjes, hihi. Ik ben weer ontzettend nieuwsgierig :D
Lieve groetjes, Marleen

Christel zei

Wat een goed plan om zo voor jezelf te zorgen! Ben benieuwd waar je mee komt!

Irene zei

WOW Eline wat een heerlijke plek en gave foto's (dankzij het idd stralende weer). Ik denk dat het borrelt en bruist in jouw creatieve bovenkamertje en ben heel benieuwd waar je ons mee gaat verrassen straks!!

xx Irene

Els04 zei

Mooi! Fijn voor je!

Arda zei

Wat een mooie plek had je uitgezocht!! Wordt er vanzelf ook al rustig en opgewekt van. Ben benieuwd wat het je gebracht heeft. Xx

Miranda V zei

Wat een mooi plekje zeg, heel leuk! En wat ook zo fijn is om te lezen, is dat je plan om tijd voor jezelf te maken en op een andere plek dan thuis leuke dingen te doen en op te zoeken ook echt heeft geholpen voor je. Veel plezier en succes met het ordenen en uitwerken van al je ideeën, ik ben reuze benieuwd!

Margot zei

Leuk! Als geboren Zeeuwse snap ik dit helemaal! Ben benieuwd naar je plannen!

Linda Visser - van der Velden zei

Dat klinkt heerlijk zeg! En wat een prachtige locaties met al net zulke prachtige foto's! Gaaf! Ik ben heel benieuwd naar je bedenksels! Groetjes, Linda

Anoniem zei

Wat heeft u een prachtige plek uitgekozen om uw gedachten op een rijtje te zetten! Zoveel inspiratie om u heen ... heerlijk! Wat fijn dat u uzelf de kans heeft gegeven om even te gaan 'soul searchen', dat uw inspiratie weer is teruggekeerd en u weet wat u wil gaan doen/maken de komende tijd! De 'Eline' tijd heeft u goed gedaan zo te lezen en ik ben heel benieuwd :) Volgens mij is uw creatieve brein weer aan het draaien ;) Heel veel plezier!
Groetjes Chantal

Sharon zei

Wauw, wat een inspirerende omgeving... Ik kan me voorstellen dat zo'n retraite je de ruimte geeft om weer even bij jezelf te komen. groetjes, Sharon

Bezig Plus zei

Op zo'n plekje kun je echt heerlijk jezelf zijn en tot rust komen.... hoop dat het je veel goed heeft gedaan....
Herfstige groetjes van huis tot huis