vrijdag 18 mei 2012

Uilenballen {owl pellets}

Een paar weken geleden vond ik 4 uilenballen (dat zijn braakballen van uilen, die alle niet verteerbare delen van hun eten weer uitspugen) in m'n tuin, onder een grote boom. Gisteravond heb ik ze eindelijk uitgeplozen en vond zeker 15 kleine muizenschedeltjes en allerlei mini-botjes. Een heel leuk idee dat er een uil in m'n tuin zit, wat minder leuk voor de muizen aldaar...


{A few weeks ago a found 4 owl pellets in my garden. Yesterday I did finally sift them and I found the sculls and bones of 15 small mice in there. A nice thought that there is an owl in my garden, not such a nice thought for the mice that live there too...}




12 opmerkingen:

Marguerite zei

Zo dat ziet er gezellig uit! Hahaha.... Je hebt het zo leuk neer gelegd. Scheeld je een hoop muisjes in de tuin.
Groetjes Marguerite

Judith zei

Bijzonder om een uil in de tuin te hebben. Dat jij een liefhebster bent van de natuur heb je vast van je opa geërfd. Een indrukwekkende verzameling!

Unknown zei

Getsie haha, en wat ga je ermee doen?!

Struinkunst by Lisette zei

Dat is nog eens bijzonder!

Welkom bij Happy Stamper zei

ooooh wat leuk zeg, kan me nog herinneren dat we op kamp gingen met school en gingen we dat ook zoeken en uitpluizen, echt heel erg leuk.

lieve groetjes
angelique

Charlotte zei

Wat leuk zeg! Zoveel schedeltjes, zo goed intact! Super leuk.

Daphne zei

Ieieieieieks.........wat een "gezelligheid"
Het idee dat al die muizen eerst in je tuin liepen, bah, ook niet fijn.
Wat heb je er een geweldige foto van genomen, zal hem eens aan mijn zoon laten zien, dat is ook zo'n natuur liefhebber.
Bijzonder hè, een uil, heb je hem al eens gezien?
Fijn weekend, groetjes, Daphne

Miranda V zei

Wel een interessant idee om zo een uilenbal eens uit te pluizen, maar ik vind het stiekem maar griezelig. Maar blijkbaar heeft hij een ideale verblijfplaats gevonden met genoeg voedsel! Er lopen blijkbaar genoeg muizen rond in en om jouw achtertuin. Of vind je de muizen ook wel eens binnenshuis?

Noor zei

oh uilenballen uitpluizen is zo leuk!!Heb er een poosje terug heel veel meegegeven aan mijn zoon die voor de klas staat op een VMBO, de collega's en leerlingen vonden het een fantastische ervaring!

Margreet's vilt en meer zei

Indrukwekkend Eline!

Marjanne zei

Ach ja de een zijn brood is de ander zijn dood he... liever een uil dan muizengif!

Audrey zei

Geweldig!! Ik ben gek op muisjes, uilen, eigenlijk op alle beestjes. :-)
Ik heb in de loop van de jaren ook al heel wat uilenballen uitgeplozen... Zo leuk om te doen.

De eerste twee schedeltjes zijn volgens mij trouwens niet van muisjes, het lijken eerder rattenschedeltjes.....
Geniet van je uil(en), hopelijk kun je er een keer eentje vangen met je fototoestel.